© Adana Haber - 2005

Kadir-Sevil Aydar Anaokulu’nda geleceğin yazılımcıları yetişiyor.

Ceyhan’da faaliyette bulunan Kadir-Sevil Aydar Anaokulu’nda minik öğrenciler yazılımın alfabesi kodlama eğitimi ile geleceğe hazırlanıyor.

Uzmanlara göre, erken yaşta kodlama eğitimi alan çocukların zihinsel gelişimleri de olumlu yönde gelişiyor. Eğitim çocukların kendi oyunlarını tasarlayıp kodlamasını sağlıyor. 3 boyutlu düşünme, şekil ve uzay algısının gelişimine katkı veriyor. Hayal gücü ve ince motor becerilerinin gelişimini destekliyor. Becerilerin gelişimiyle beraber, üretme ve buluş yapma duygularının pekiştirilmesine imkan tanıyor. 

Okul Müdürü Handan Yetik idaresindeki Kadir Sevil Aydar Anaokulunda görev yapan eğitimciler kodlama uygulamasını şu şekilde açıklıyorlar: 
"Kodlama bir oyuna benzer. Kodlama hazırlık etkinlikleri yapmak için bilgisayarınızın olmasına gerek yok. Zemin veya eski masa örtüsü, renkli bant, karton, kalem, çocuğunuzun oyuncakları, hikaye kitapları ve tabii ki çocuğunuzun hayal gücünü kullanarak çocuğunuza kodlama öğretmeye başlayabilirsiniz. 

İlk olarak zemin üzerine veya masanızın üzerine bant yardımıyla eşit büyüklüklerde kareler oluşturabilirsiniz. Eğer bu yöntemi büyük düz bir plastik masa örtüsü üzerine uygularsanız etkinliğinizi istediğiniz yere taşıyabilir, istediğiniz yerde rahatlıkla uygulama fırsatı bulabilirsiniz. 
Çocuğunuzla sevdiğiniz bir hikâyeyi seçerek bu hikayeye uygun olarak karelerden oluşan örtünüzün üzerine lego ve tahta bloklarla engeller oluşturabilir ya da oyun hamurlarından hikayedeki karakterleri oluşturarak çocuğunuzla bu hikayeyi adım adım canlandırabilirsiniz.

Karelerin boyutuna uygun oklar oluşturun ve çocuğunuzdan karakterin geçtiği her kareye bu oklardan koymasını isteyin. Böylece çocuğunuzun dikkatini her hareketin aşama aşama yapıldığına çekebilirsiniz. Düz oklar ileriye gitmeleri gerektiğini, sağ veya sol okları dönmeleri gerektiğini ve çift ok zıplamaları gerektiğini gösterir.

Okların kullanılması çocukların hareketlerin başlangıç ve bitiş noktaları olduğuna da dikkat etmelerini sağlar.

Örneğin, çocuğunuz "Zencefilli Kurabiye Adam" hikayesini keşfetmeyi seçerse, hikayedeki zencefilli kurabiye adamın gittiği yerleri bloklarla, zencefilli kurabiye adamı temsil edecek figürü ve diğer karakterleri oyun hamuruyla oluşturabilirsiniz. Zencefilli Kurabiye Adam hikayesi bir kulübede başlıyor, sonra bir patikadan bir tarlaya inip ormana doğru ilerliyor. En sonunda tilkiyle karşılaştığı bir dereye varıyor. 

Çocuklar sevdikleri bu gibi hikayeleri yeniden canlandırabilir ya da kendi hikayelerini oluşturmak için karakterler ve farklı engeller oluşturabilirler. Böylece, bilgisayar üzerinde kodlama yapmadan önce somut bir şekilde kodlama deneyimi edinebilirler. 

Ayrıca eğer kodlamaya hazırlık etkinliklerini çeşitlendirmek isterseniz örtü üzerindeki kareleri çocuğunuz büyüklüğünde yapabilirsiniz. Böylece çocuğunuz hikayelerin başkahramanı olarak her hareketin adım adım gerçekleştiğini daha iyi görebilme fırsatı bulabilir. 
Ayrıca, minikler kodlama sırasında karşılarına çıkan problemleri çözmeye çalışırken, bu yöndeki becerileri, arkadaşları ile etkinlik boyunca etkileşim içinde oldukları için iletişim becerileri de gelişir."

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER